Alla inlägg under juni 2013

Av Maria - 30 juni 2013 21:58

Av Maria - 29 juni 2013 14:35

Lite smått kaotiskt, sovit alldeles för lite (inget ovanligt) jobbat några timmar och sen några timmar ledigt innan jag måste infinna mig igen.

Hunnit plocka in hästarna så dom får vila lite, ska ju ut på byn sen. Backtävling och cruising på hemmaplan.





Har även hunnit med en tur med Victor, lekte lite med galoppen idag. Måste ju bygga upp honom lite så han orkar vara tävlingshäst igen. Han tycker det blir lite jobbigt när han måste ta i med bakbenen och blir då framtung men vi jobbar på det. Han vill ju göra rätt så det är ju korrigerbart. Riktigt bra på slutet men då orkar han inte så länge.

Av Maria - 29 juni 2013 00:05

Skrålland blir bara större och större men ingen bäbis vill komma ut. Tur för mig så fick jag med mig Victor hem igår så nu har jag också en häst att hämta i hagen när jag vill rida. Stylade till honom lite idag, lite väl vildvuxen och det var tydligen supermysigt för han somnade på stallgången. Han har stått ett litet tag så idag tog vi en relativt lugn uteritt och bara en liten check i ridhuset. Söt ponnyn var hel nöjd när vi kom hem.

På kvällen drog jag iväg och hade en hopplektion, började med lite teknik och styrka och avslutade med en liten bana. Båda ekipagen avslutade kanon bra och ryttarna kommer tycka att höjden på deras nästa tävling är fjantigt låg. Rätt angenämt problem!

Fredag kväll som det är tog jag och firade på ännu en ridbana, dressyr fick avsluta kvällen. Är nog bara hästmänniskor som förstår hur man kan tillbringa kvällen såhär. Red själv en stund för att checka dagsformen och den var lysande sedan fick dom träna kvickhet för hjälper och ryttarposition. Ett nöjt och lyckligt ekipage tackade för kvällen när jag for hem.
Och lyckliga jag får vackert kliva upp och jobba några extra timmar imorgon, jag som vill sova!

Av Maria - 28 juni 2013 21:31


Det är inte alltid det går som man tänkt! ( det får man helt enkelt bjuda på )




Tävlings debut kan bjuda på en massa skoj!






Av Maria - 28 juni 2013 21:26


Jag kom ju aldrig till start då babisen var lite svullen höger bak och lite lätt oren, även om han skulle ha värmt ur det är det dumt att chansa. ( Så brottomt har jag inte)


Susade som sagt dit ändå och kikade på Pernilla och Rebecca som startade sina grabbar och dom är på G.


Kikat lite på TDBn och anmält lite PONNY till våran hemma dressyr ( HÄST) tävling. Blir fyra starter på två klasser och tre ponnysar. Märks hur många som kommer reta sig på det.  Har även blivit anmäld till lilla GP ( en 1 meters klass med prispeng på) med en ponny, hej vad det kommer gå. Ska anmäla till Näset någon klass och så Brunflo var det meningen men ska kika på ett alternativ tydligen.

Veckorna knallar på iallafall.

Av Maria - 27 juni 2013 23:58

Hunnit med massor i veckan och än är den inte slut...

Har försökt lägga mig i tid men hinner inte med allt som måste göras. En vis tants motto var :det jag inte hinner idag behöver jag inte göra imorgon. Fungerar sådär när man har djur kan jag meddela. .

Göra klar hage check! (Tre raska flickor fixar sånt galant)

tappsko fix check!

Trimma S check!

Kika på tävling check! ( Hann precis till Pernilla fick startsignal men fick vackert springa från bilen)

Hämtat hem en häst att rida check!

Baka tunnbröd check

Jobba check

Av Maria - 25 juni 2013 23:18

Blixt visit från Svensta, fixade så Madde skaffat hund igenoch hunden slapp avlivas så det blev ju jättebra.

Annars har jag inte hunnit så mycket. Jobbat, ätit tårta och så trimma Skåtte lite. Ibland måste man tala om för dom att dom faktiskt får hjälpa till lite själva och då får jag leka lite kamikaze. Pernilla fick hoppa honom lite efter och sken som en sol pså nu håller vi tummarna att det sitter i till torsdag. Då ska vi iväg och hoppa en klass var i Svall. Jag ska satsa på att rama in och bli arg, målet är att Tj ska igenom grunden.

Av Maria - 25 juni 2013 23:07

Startade ju själv med, både med Pling och Tj.

Pling en meter, kände mig som en b ponny ryttare ungefär. Hon såg något läskigt precis när vi passerade startlinjen och försökte göra en 180 graders vändning men piloten blev arg. .. någonstans i halva banan försökte jag ta tillbaka henne men då ville hon bara springa fortare. Blev jätte vägar i omhoppningen men räckte till en femte plats. Hon kan springa tanten!


Foto: Digitala bilder går att köpa utan logga för 30kr st. Fler bilder per ekipage finns. Tagga gärna de ni känner!
Pling 110, hoppade riktigt bra och var med på noterna. Tyvärr fick vi en miss på sista hindret i grunden och bommen föll. Så nöjd med Pling ändå och riktigt längtar till nästa vända.



Tj red jag i 110 klassen bara och vad ska man säga. Han är fortfarande väldigt glad och mupp, han körde sitt eget race och tillslut blev vi uteslutna.

Och det går verkligen inte att bli arg på honom, han gör ju inget för att vara dum utan han leker bara. Det ordnar nog upp sig själv när han startat lite mer i år.



Ovido - Quiz & Flashcards