Alla inlägg under augusti 2014

Av Maria - 30 augusti 2014 23:14

... Så blir man snabbt påmind om motsatsen, nästan iaf.

För dom som hänger med i mitt hästliv vet att jag kan ramla av, bara det att det händer sällan.

Idag red jag en 120 klass A0 och hoppade 12345 hinder med kanon känsla, hinder nr 6 slutade mindre bra och platt som en pannkaka. Mer riktigt : hästen landade platt som en pannkaka och jag rullade åt sidan som en liten boll ( min lösning, slappna av, upp med huvudet och rulla ihop) första gången det händer så riktigt ändå, anledning? En miss, vi kom fel på ett hinder, inget han inte skulle klarat ändå men problemet blev att hästen samtidigt felbedömde och så KATASTROF...

Tävlingsledaren var djupt imponerad på min sinnesnärvaro, (jag kände på en gång vart det barkade)

Vi klarade oss ändå bra, lite mörbultad ( iaf jag, problem axel och ordentligt skrapsår) hästen skrapade upp mulen och två små skrapsår på knäna och så.

Såg inget konstigtnär jag gick med hästen på kvällen, har ändrat klasser till imorgon och börjar med 110

Håll tummarna att hästen är dom vanligt

Av Maria - 19 augusti 2014 00:16

Om någon eller någon som känner någon som letar en modig liten häst med placering mat 125 och kapacitet för mer samt trevligt steg är han nu till SALU

Av Maria - 2 augusti 2014 13:13


Omotiverad värre!

Borde faktiskt göra lite nytta massor att göra fast kanske inget skoj ( kan vara det som är problemet)

Stallet är nästintill klart, fattas lite ny färg på hälften av gallren och så ska alla saker på plats då givetvis.

Hästarna borde få röra på sig men ska ju åka bort från tidig tis morg och blir borta till söndag ( natt mest troligt) så nåt jätte seriöst är välvningen mening känns det som. Lufs i skogen blir det alltså.

Förstår inte varför jag ska börja på då många projekt, ommöblering inne och kasta om saker ger KAOS! Mitt i detta kaos finns alla dessa måsten.

Så, nu har hon gnällt klart och ska börja i det hörn som är roligast. Fixa sadelkammaren!

Ovido - Quiz & Flashcards