Alla inlägg under september 2013

Av Maria - 30 september 2013 22:02

Nämen tjolahopp, sista måndags lektionerna som ordinarie ridlärare. Överlämnar uppdraget till Emelie med varm hand!

Annars har det mest bara blivit lite pyssel i stallet, tvättat hästsvans, stor nackdel med att ha en vit springare! Uträttat lite " ärenden" dvs bokat tid till den vita för att kolla upp den där kotan. Fick tid redan på onsdag så här går det undan, det gillas. ( lyckades tom få ledigt från jobbet fast det blev kort varsel ) Håller tummarna för något hanterat så han får bli kvar hos mig.

Av Maria - 30 september 2013 11:23

Onsdag: Teamet som håller till i Stall Döviken red i samlad trupp till ridis ( Råttan, Pling och Skåtte) Uteritt med Skråll och Lillan på f.m

Torsdag: Cissi red Råttan på e.m när jag hade ridlektioner.

Fredag: Skyndade hag mig iväg till ridis innan dressyrträningarna drog igång för lite känna på med Råttan, han var lite extra trött i kroppen idag så det blev inte mycket jobb. Många skritt pauser, lite volt arbete och en galoppfattning åt båda håll. Ville ha bra kvalite på allt så efter 15-20 min gick vi hem.
Lördag: Uteritt med Pernilla och Ida och nöjda glada hästar ( Råttan, Pling och Skåtte)

Söndag: Råttan och Skåtte ut m Lina och Cissi, red ner mot älven och fyrhjulingspåren. Senare på e.m lastade jag Råttan på lastbilen så fick vi följa med till Monica så nu är han genomknådad ( och jag vet vad jag behöver jobba med )

Av Maria - 30 september 2013 00:35

Har fått ännu mer djur på farmen, Arnold ( Arne/ Arnis) Mys!

Ännu en nykomling, Råttan. Ger en alltid ett leende på läpparna. Har haft honom lite drygt en vecka nu

Ovido - Quiz & Flashcards