Alla inlägg under februari 2015

Av Maria - 12 februari 2015 00:39

Var igång vid strax efter 10 och drog fram lite bommar och hinderstöd. Ridis nyförvärv stod först på tur, så charmig att man kan dö. Jobbigt men roligt var hans sammanfattning av dagens påhitt. Nästa stjärna var bäbisen, kossan och han var på sitt allra bästa humör och ibland tror jag att det gömmer sig några b ponnysar i hans jätte kropp. Han var iaf väldigt rolig att rida idag. Mysfika med Nina och Tina, onsdagsdaterna är väl vårat bästa påhitt! Rätt nice och bara vara

Scuttland fick också hoppa och taggade till slut så mkt att matten(jag) trodde det skulle slå över men över hinder var han kung!

Trimmade lite på ridis nya d ponny och även hon fick guldstjärna, mkt bättre än sist vi umgicks. Fortfarande lite stum i höger varv men släpper mer och mer. Hon fick också träffa lite bommar och det var tydligen roligt.

Kvällens elever var också på topp så kvällens vinglas, ja ni läste rätt, blev till dagens ära. Ibland är det en bra dag från morgon till kväll, bäst att lagra på minnet så man kan komma ihåg det till en annan dag

Nu är det iallafall dags att krypa ihop under täcket, kommer ju en dag imorgon med

Av Maria - 11 februari 2015 10:00

Iväg ( sällskap ) till kliniken med en ponny och var en otrolig förbättring och nästintill bra. Efter det miljltränade och lasttränades en lite plutte fux i tokblåsten. Fick guldstjärna!

Och efter lite för många kaffe koppar blev det ( no surprise) motionering av djur.

Skrållet taggad till tänderna och galopperade på stället efter en stund, matten tänkte skritta just då men som alltid sköter hon sig som den prinsessa hon är
Scuttland fick lite jobbigare upplägg, båda reds ute i snön, och blev även han taggade fast här var det mer att det var dit jag ville få honom.

Efter det blev det en tur i ridhuset på Katarinas lilla svarta, skötte sig mycket bra och fick trava lite cavaletti på olika avstånd.
Sist ut blev stora svarta C och han fick det jobbigt, hinder överallt, massa ponnysar, hästar och människor i ridhuset. Motorn så upp sig och huvudet snurrade så när han slappnar av lite var det dags att sluta, då var både han och jag svettiga. Gillade däremot inte att han spände till sig i vänster varv och lägger in bak kärran ( gör lite så i början) men nu fick jag inte det att lossna..

Av Maria - 10 februari 2015 01:36

Sovit borta, film kväll som slutade med en sovandes Törnrosa(jag) Trevligt sällskap va?! Upp tidigare än nödvändigt pga just sömnproblemet. Jobb, stall och så småningom försenat tåg = taxitjänst utryckning =tröttmössa

Planerar att sova några timmar innan jag agerar sällskap till veterinären imorgon 08,30 och vidare är planerna motionering av djuren

Av Maria - 8 februari 2015 19:05


En av mina facebookvänner fick virus, blev blockad av att det ploppade upp rätt många"sex"filmer på hennes sida. Givetvis med massa namn från vännerlistan taggade.


Många fler som fått samma, ÖPPNA INTE är tipset


Vi har provat att först ta bort som vän och sedan lägga till igen. Då fick inte jag några fler taggar iallafall

Av Maria - 8 februari 2015 09:43

... Är det mer än lätt att få jobb iallafall.
Just det här fallet var ändå smidigt och snabbt gjort, byta tyg på mammsens kökssoffa. Ingen före bild men tyget som satt var dassigt blått med små, nästan osynliga blommor.

Tyckte att hon även kunde slipa träet så det gula försvinner, lackat trä blir lite tråkigt med åren. Fast jag är lite allergisk mot gulnat trä, väldigt sällan är det snyggt men det förekommer

Av Maria - 7 februari 2015 22:06


Givetvis har objektet fyra ben och svans. Spenderade lördagskvällen i ridhuset som den sanna hästnörd jag är. Klev upp på en av hästarna jag coachade för dagen och vilken stjärna!

Beställde mat till åtta hemma, som den sanna tidsoptimisten jag också är. Dom min irritation när jag väl är hemma strax efter nio och maten är fortfarande ostekt. Så lite vänligt till om maten och gick ut i stallet, en tim senare har det fortfarande inte hänt nåt. Var in och rev i, " vad då, skulle jag steka kycklingen?" NO SHIT SHERLOCK!!!

Av Maria - 6 februari 2015 15:23

Ibland hinner man knappt något av allt man vill, borde eller måste känns det som. Får hoppas att det bara är som det känns!

Har mest varit vardagliga saker och äventyr på min front på slutet

Hovisen har varit förbi med bästa Råttanhunden som övervakat att allt går rätt till. Ska vi fika, måste han provsmaka, ska en bit av hovstrålen bort måste han provsmaka osv...

Skrållet myste till det på utrritten och kom på att det verkligen skulle vara skönt och rulla när vi kom upp på oplogad väg. Lite hoppning har hunnits med och" testkörning" av rudskolans ev nya stor häst har jag hunnit med. Blev lite kär faktiskt! Mycket trevlig och tycker verkligen han ska köpas in.

Arne latjar i snön och sover, hel nöjd med livet

Dessutom lägger han sig och sover vart som, bara det är varmt och mjukt!

Mer uteritter, ridlektion, planering för lovaktiviteter, planerade besök, första tävlingen för säsongen, yrselattack(tillfällig) har hunnits med bl.a

Och idag fastnade kattstackaren i rosenbusken, ordentligt. När hon upptäckte att hon var fast fastnade hon givetvis ännu mer. De sista grenarna fick jag klippa lös från pälsen

Stackars kissemiss!

Av Maria - 3 februari 2015 07:35

Kan man fylla på dagen för att få dagen att gå.

Jobba nio tim ( assistent) hämta upp ridsälkskap och uteritt på schemat och bör ha gjort stallet innan så det iaf nästan är klart, provhoppa på prov hästen. ( ridskolans nya medarbetare, ev)efter sista gruppen på hoppträningen, det sista i stallet , duschen och sen borde klockan vara såpass att man kan krypa ihop under täcket.

Det är planen för dagen

Peace out!

Ovido - Quiz & Flashcards