Alla inlägg under maj 2014

Av Maria - 17 maj 2014 00:14

Men hallå, VÄNNEN!!!
Gå och lägg dig, du ska upp imorgon och åka på 3års test!

Det här går inte, packa iallafall sakerna du ska ha med och leta reda på de där förbaskade byxorna! Det var lättare när man fick ha vita ridbyxor faktiskt. Jag lovar, jag är rörlig och kan springa i dom!

Av Maria - 14 maj 2014 21:48

Nu har Skrållan blivit igångsparkad till hennes förtvivlan, hon försökte envist tala om att hon är gårdshäst medan jag upplyste henne om att hon visst skulle in i transporten.

När hon väl kommit in har hon skött sig exemplariskt. Tömkörde en kort stund innan jag nöjt konstaterade att hon kan ha råttans dressyrsadel. Alltså blev det premiär ridning i ridhuset idag!! Hon var riktigt duktig, även om det bara nu handlar om lite skritt och trav runt i ridhuset.

Gick bättre att lasta hemåt, även om hon testade lite trevande då med. Alltså blir det lastning nu fram tills att det är oproblematiskt.

Av Maria - 14 maj 2014 11:47

Red tillsammans med Nina och Råttan var över förväntan. Uppvärmningsövningen var inte riktigt till våran fördel fast och andra sidan harr ju jag kunnat lägga in lite tempoväxlingar på egen hand. Råttan var riktigt bra i handen och nästan för mjuk, om dom nu kan bli det i nacken och halsen. Lite svajig, som vanligt fast det är rätt vanligt på hästar med mycket schwung och steg.

Första gången för den här tränaren, jag tyckte det var lite svårt att höra vad hon sa emellanåt och känslan när man rider för någon och man blir lyrisk infann sig inte riktigt. Har absolut inget negativt och säga men jag vet sen innan att jag är mer hemma med en tränare som är lite åt det barskare hållet. ( sträng, hård eller vad man nu vill använda för ord)

Fick med oss rådet våga sätta honom ännu mer på rumpan, alltså ännu mer. När han släpper igenom kräv ännu mer.

Han är iallafall starkare, mycket starkare sen förra dressyrträningen vi var med på. Roligt!

Av Maria - 12 maj 2014 10:19


Agerade allt-i-allo på helgen nationella ponnytävling ( meeting) och har inte jätte mycket att klaga på. Ponnyryttaren levererade! Sex placeringar eller något annat galet antal! Bjöd även på två avsittningar, ryttarmiddag och regn.

Resultat, jag är trött, tröttare och tröttast. Så givetvis jobbar jag idag, innan jag ska ta itu med alla mina hästar, tävlingsponnysarna, packningen och mitt liv!

Tur jag har det här på jobbet ändå, just den här biten är rätt avkopplande

Nu gäller det att ladda upp för egen start till helgen, anmäld på 120 igen och hoppas vi hinner bränna lite överskottsenergi till dess annars är det nog kört.!

Är även anmäld på dressyrträning imorgon och lilla råttan har återigen fått vila sig i form...

Av Maria - 7 maj 2014 23:37

Mitt lilla grå projekt har blivit entledigad då han skött sig exemplariskt och blivit "utbytt " mot nästa offer Ridis har en annan ny pålle som är lite stressad i samband med att man tar i tyglarna. Väldigt lik min favorit Victor ( ett annat projekt som blivit en riktigt trevlig ponny) Iallafall, ridis projekt nr 2 susade runt både länge och väl tills han insåg att det inte hände något alls. Jag satt bara kvar tills han lyssnade på mina små hjälper och saktade av på halvlånga tyglar.
Spännande! Synd att jag åker bort i helgen!

Av Maria - 6 maj 2014 16:29

Lasseliten, den stressade hästen visade framfötterna och i våran debut i 120 knep vi en andra plats. Han startade 110+120 cm klasserna


Blev vid något språng lite övertänd men löser problemet dom uppstår... Bjuder på en liten groda med


Är ju ändå ägarens sponsorhinder

PS, bilder är tagna av R. Amren

Av Maria - 6 maj 2014 16:03


Ulrikas fina "dressyris" startade jag 90+100cm klasserna

Och det var ju super roligt, läskigt och underbart tyckte pållan

Alla foton är tagna av R. Amren

Ovido - Quiz & Flashcards