Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Massa Häst

Av Maria - 18 november 2012 15:15

Helgen har verkligen varit häst, häst och häst men inte klagar jag över det. Jo, kanske lite där på lördagsmorgonen när jag gick ut och fodrade hästarna tidigt för att kunna befinna mig i ridhuset strax efter sju.
 
På lördagen var det ju klubbtävling i dressyr och Eastwick fick vara med vilket betyder en massa ridning innan. Började förberedelserna med att rida ordentligt på fredagkväll, blev en hel del miljöträning då det samtidigt förbereddes inför tävlingen. Efter två timmar var jag ändå rätt nöjd och konstaterade att där mot slutet var Häxan super fin. Lördag morgon blev ju tidig som sagt och det behövdes verkligen för ork det har hon iallafall. Själva programmet gick bättre än förväntat och alla skritt-trav-halt övergångar fungerade utmärkt men galoppdelen kanske mindre bra... men ändå inte katastrofalt. Ingen Bucking Bronco utan bara lite småsparkar och hopphopp.
 
Efter det blev det lite rekreation av ryttare som for till mammsen och hoppade ner i badet länge och väl, middag och gofika ovanpå det tackade man ju inte nej till.
 
Imorse trodde jag att jag skulle bli väckt rätt tidigt men blev det inte, riktigt chockerad var jag när jag vaknade runt tio. ( skulle ju faktiskt ha sovmorgon) Följde med Katarina när hon hämtade sin nya pålla eller projekt eller vad man vill kalla henne.
 
Lilla blåöga :-) http://instagr.am/p/SLRYE2jT5-/
 
Man ska helt enkelt inte ta med mig till en hästgård, finns så mycket som bara skulle vara roligt att ha....
Tur man har lite självdiciplin att ta fram vid tillfällen som den här!
 
Iallafall så hann vi släppa in henne i sin nya box en liten stund innan vi började med projektet "inridning" (Kanske ska tillägga att det är ett kallblod, sto, 4 år, inkörd.) Sadlade, gick ut och sen blev jag uppkastad. Hittade en liten slinga i byn, stackars Katarina fick gå bredvid.
 
 
Väldigt trevlig och nyfiken tjej, grimskaftet åkte av rätt fort när vi vek av in mot skogen, forsande vatten eller kvistar som låter gick alldeles utmärkt. Konstigaste på hela turen var nog när jag hoppade av, då viftade hon med ett öra och stirrade på mig kanske funderade på om hon skulle ta ett steg fram. Så projekt sätta i gång kallblod är i fullgång, ska bli roligt och se hur hon utvecklas.
 
...och sen hade jag turen att bli bjuden på mat idag med. Brorsan ringde och undrade om jag ville ha mat och nej, det tackar man inte nej till. Avslutade dagen med lite ridning tillsammans med Emma och hennes ponny som fick stanna hos mig ett litet tag. Blir lite enklare att hålla igång med ridingen i närheten av ridhus nu när underlaget inte är 100 utomhus. SNÖN? VART ÄR DU?! Än är det dock inte katastrofalt ute, det hade ju kunnat vara blankis överallt, nu är det mest bara lite slirigt och knögligt
 
För övrigt har det varit som vanligt med de andra hästarna, lite pyssel och lite lättsamt arbete och nu laddar vi för kommande vecka med mera häst, jobb och annat

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 30 mars 2018 23:07

Meen sisådär ett halvt liv senare!   Idag har jag varit på dressyrträning för andra gången sedan, vi kan kalla det After C ( barnet alltså) Jag har anmält STora Vita på dressyrtävling i maj så kände att det kunde vara bra med lite input och någ...

Av Maria - 13 december 2016 00:47


Det är dom snälla som ryker först Aldrig trodde jag väl att våran resa skulle sluta innan den egentligen börjat Min fina jätte häst ? ...

Av Maria - 7 juli 2016 08:06

Vissa gånger är det faktiskt mer besvärligt att krypa ihop och rensa än ändra men TUR resultatet blir SÅ mycket bättre! Mys i solen och vattnet med alla tre pojkar i stenparadiset ...

Av Maria - 6 juli 2016 22:01


Nu har även vi en spegel i huset utöver badrimsspegeln! Nu finns inga ursäkter längre för diverse outfits (fniss) fast tippar att det inte spelar så stor roll ändå ...

Av Maria - 23 maj 2016 20:37

Ibland händer det mkt och ibland händer det lite eller ingenting alls. Men oftast låter det kanske mer än vad det är, går ju sönder varav att stå upp typ. Några fin besök har avverkats och båda har lånat lilla älskade fyrbeningen, givetvis l...

Ovido - Quiz & Flashcards