Direktlänk till inlägg 7 maj 2015

mer tävling, mer debuter

Av Maria - 7 maj 2015 10:47

Har även varit iväg på dressyrtävling, ja nu läste rätt. Jag och Nina åkte till Ånge med Råttan, kossan, och RB. Så nu har jag och Råttan tävlingsdebuterat. Resultat?!
Njao, tappskokompetensen var och är väl spenderade tid.

Första starten blev utan en frånskild och i stort utan framridning. Domaren tyckte hästen var lite rak i sidorna. No shit! Gissa hur besvärlig han var och sitta på, ni som sett hans rörelsemönster förstår nog haha. Kan iaf inte säga att jag är missnöjd med honom, när det gäller försöker han verkligen... Även om det inte syns på procenten, 59,5% typ
Till andra starten, ja jag red två klasser, var han kanon fin på framridningen och collecten efter en skrittpause. Joggade igång och blev inkallad på banan där all energi försvann. inget katastrof resultant, 61,5% men lite för låg i formen och givetvis lite för lång... Genomförde dock "svårigheterna" bra så vi laddar om helt enkelt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 30 mars 2018 23:07

Meen sisådär ett halvt liv senare!   Idag har jag varit på dressyrträning för andra gången sedan, vi kan kalla det After C ( barnet alltså) Jag har anmält STora Vita på dressyrtävling i maj så kände att det kunde vara bra med lite input och någ...

Av Maria - 13 december 2016 00:47


Det är dom snälla som ryker först Aldrig trodde jag väl att våran resa skulle sluta innan den egentligen börjat Min fina jätte häst ? ...

Av Maria - 7 juli 2016 08:06

Vissa gånger är det faktiskt mer besvärligt att krypa ihop och rensa än ändra men TUR resultatet blir SÅ mycket bättre! Mys i solen och vattnet med alla tre pojkar i stenparadiset ...

Av Maria - 6 juli 2016 22:01


Nu har även vi en spegel i huset utöver badrimsspegeln! Nu finns inga ursäkter längre för diverse outfits (fniss) fast tippar att det inte spelar så stor roll ändå ...

Av Maria - 23 maj 2016 20:37

Ibland händer det mkt och ibland händer det lite eller ingenting alls. Men oftast låter det kanske mer än vad det är, går ju sönder varav att stå upp typ. Några fin besök har avverkats och båda har lånat lilla älskade fyrbeningen, givetvis l...

Ovido - Quiz & Flashcards