Alla inlägg under juli 2013

Av Maria - 13 juli 2013 21:02


Pling & Ida



Darwin & Jag



Skrutten & Pernilla



Victor & Jag



Arnis & Jag


Alla foton tagna av Sofie Holmgren

Av Maria - 12 juli 2013 15:33




110








Av Maria - 12 juli 2013 14:45

Lycka är att höra i förväg när Ida kommer, då har hon lillchevan. Hade lovat att hjälpa My flytta lite möbler, hon har blivit vuxen och flyttat hemifrån. Gissa hur mycket som rymdes på flaket på Idas bil? En continentalsäng, en bokhylla, en pedistal, tvättkorgen och en kartong. Gick rätt fort att fixa det ändå och sen drog vi till Nina. Dom har varit flitiga och gjort en massa hö och fortfarande på rätt gott humör, det är inte illa. Myste lite med alla djuren, löshoppnade hästarna och pratade lite skit. Fick med mig lite gummimattor, projekt till stallet. ( ska upp på väggen i ena boxen)

Perfekt invigning på semestern.

Fick mig en ny hjälm och sadeln jag råkade köpa är på g, rätt bra dag!

Av Maria - 11 juli 2013 12:44

Gjorde ett jätteklipp och är nu ägare till en Butet sadel. Inte planerat men kunde inte låta bli. Skickas idag så borde komma till veckan! Lycka! Äntligen en brun sadel igen och måste införskaffa matchande tillbehör. Det roligaste som finns är ju att köpa hästsaker så wihoo!

Ska slänga ut mina trotjänare på annons så någon som vill ha en äldre bains dressyr eller en kieffer hopp med jättekloss fram får gärna höra av sig. Har även en Bates monoflap som jag skulle kunna sälja, ingen häst som kan ha den just nu. (Haft lite häst som kommit och gått så har hunnit köpa lite sadlar)

Av Maria - 11 juli 2013 12:32

Firar det hela med hela två glassar och sen är dom slut.

Rebecca ringde igår och undrade om vi ville vara med och hoppa. Tom Ida hoppade några skutt med Pling. Mistika tyckte det var både roligt och läskigt. Valde givetvis fel bett och fick givetvis ont i axeln. Avslutade med ett räcke på 90, rätt spännande att hon är osäker med ryttare på ryggen men löshoppnar glatt 110. En mycket glad ponny traskade hemåt med spetsade öron. Hon har verkligen levt upp och det kommer kännas konstigt när hon åker vidare.

Av Maria - 9 juli 2013 22:49

Snart, snart har jag två veckors semester. Ska bli riktigt skönt. Idag har alla hästarna vilat, vilket betyder att iaf mina ponnyhästar ska jobba imorgon.

Igår hittade vi en slagen äng som givetvis prov galopperades på en gång, utöver det blev det en lugn tur för Victor, Pling och S. Hann även med ännu mer hagbygge, börjar bli snyggt på gården nu. Lite fler vita stolpar som ska upp och fortfarande rätt mycket tråd som ska bytas ut.

Av Maria - 9 juli 2013 12:19

Laddade upp med att följa med på ponny hoppning på lördagen. Vilken skrälla va? Ekipagen skötte sig lysande. Victor gick dubbelnolla i första klassen, rev förvisso en i andra men hoppade kanon även i den, till det roliga: Arnie skrällde till och vann stilhoppningen i 1 m och fick placering i vanliga bedömningen, Sofia fick också dubbelrosett i samma klass.

Dressyren blev en lång dag, inte minst för att jag red tre starter, var tänkt och skulle bli fyra men D kändes inte riktigt ok. Victor han tog och visade sig på styva linan och sprang ihop tillräckligt med poäng för en fin gul rosett. Han fick även många fina kommentarer av olika människor.

Av Maria - 4 juli 2013 10:54

Hästarna hemma har ändå gått ganska varierat för att vara uppladdning inför dressyr tävling.

Måndag
victor hopp
S dressyr, programridning
pling uteritt
Mistika uteritt

Tisdag
Victor vila
S markarbete mot dressyr
Pling dressyr, programridning
Mistika markarbete mot hopp

Onsdag
Victor uteritt
S uteritt
Pling uteritt
Mistika vila

Torsdag
Victor hopp
S hopp
Pling tömkörning
Mistika hopp

Idag ska jag iväg och träna två ekipage i hopp, trimma lite inför tävling är planen. Tur man har ledigt ifrån ordinarie jobb ibland.

Ovido - Quiz & Flashcards