Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Maria - 6 januari 2014 00:21

Lördag:
Hoppträning privat för två ekipage, riktigt roligt. Det ena ekipaget debuterade på hinder och det andra red sin andra hoppträning med bravur.

Satt en stund på Skrållan, hon ska börja jobbas nu tänkte jag. Liiite mer häst än för några månader sen. Oj vad jag kommer att flyga i backen innan hon blir ridbar...

Uteritt på Råttan med sällskap, hittade en slinga som inte bestod av isgata. Otroligt men sant!

Uträttade en massa ärenden, nödvändigt ont.

Blixtvisit i annat stall, hittade två supermysiga nordisar.

Avrundade med tömkörning av Lasseliten som jobbade på bra och vi pushar gränserna mer och mer.

Söndag:

Skyndade mig till ridis i tid för att hinna röra på Lilleman som mer och mer finner ro i arbetet. Vi har på slutet jobbat med förvänd galopp under ryttare rätt mycket ( behöver stärka upp galoppen och den har blivit mycket bättre ) och de senaste tömkörningspassen har jag börjat jobba honom med galoppombyten, vilket han tycker är super roligt. Resultatet blev, iallafall idag att byta galopp är ju super roligt men förvänd är super jobbigt.

Hämtade lånebarn och så roade vi oss med Scuttland som hör och häpna är världens bästa barnponny, tänker inte tala om att jag kallade honom för ponny.

Hann med ett tömkörningspass med Råttis också, undertiden Ida provade på att rida ponny. Råttis har varit super taggad och nästan bjudit på en avsittning, i fredags, och även om han var lugnare idag så är han lite väl extremt pigg nu. Trots det får han vila imorgon, måste försöka komma ihåg att han fortfarande är under uppbyggnad. Inget problem med lastningen längre iallafall.

Annars har dagen bjudit på en massa garderober, fika och stallmys

Lillan börjar bli stor nu, snart tycker jag att hon ska stanna i växten faktiskt!

Lite skillnad från liten fölis ( sommarbild) och dagens större fölis

Ovido - Quiz & Flashcards