Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Maria - 13 januari 2014 02:31

Favorit syssla när jag inte kan sova. Allt som oftast blir man kanske lite väl nördig då temat alltsom oftast ( undra om jag hittar på egna ordformuleringar igen) är hästrelaterat...

Bett ligget mig varmt om hjärtat, senast fynden

Annorlunda fästanorning, måste testas innan jag yttrar mig om denna. Finns givetvis redan "någon" som provat då detta var på en bukefalos länk.

Denna variant fungerar på vissa speciella individer också tydligen. Ska fundera en stund innan den provas, måste själv analysera innan alla idéer sätts i praktiken på "mina" djur. Hittade jag också på bukefalos forumet.

Detta mylet bett sa jag nej tack till första gången jag såg det, sedan läste jag min hemläxa och provade det. Snokremmen ska förhindra att man bara drar och drar, ungefär så i snabba drag, hävstång och hissnat tenderar bli överrörliga annars. Nu var det ett tag sedan jag använde det så det kanske är dags igen?

Annars är det faktiskt mest dressyr sadlar jag kikar på. Mycket vill ha mer kanske men JA nu vill jag ha en dressyr sadel till Råttis.

Av Maria - 13 januari 2014 02:16

... Och igångsatt efter den oerhört långa vilan på cirkus en vecka över jul. Idag körde vi markarbete, vilade alltså längre ifrån hinder.

Vilan gjorde honom både gott och ont. Mycket har hänt med gångarterna och styrkan vilket också har lett till att det finns mer att sätta emot. Han känns inte stel men han släpper inte igenom, förut var han ledlös nästintill...

Kanske dags för Monica, equiterapeuten? Vad vet man, problematiskt när de inte kan tala om vad det är. Ligger även på mer på bettet fast det kan ju fixa sig själv när vi jobbat på ett tag igen.

Förvånande iallafall att under dagens övning, tre små sicketbitsplank på ena långsidan med tre galoppsprång emellan, var att det var vänster varvet som var det bättre. Faktiskt riktigt bra.

Hetsig liten häst ger liten ryttare huvudbry! Inget chockerande med det egentligen, inte första gången det händer. Aja, vi fortsätter jobba med bommar framöver så ser vi om vi inte kan posh the limit lite igen.

Snart börjar tävlingarna igen, längtar!

Ovido - Quiz & Flashcards